I wiesz wszystko !

programy nauczania • podręczniki • zeszyty ćwiczeń
zbiory zadań • sprawdziany • testy
materiały dydaktyczne • encyklopedie • atlasy
lektury szkolne • literatura popularno naukowa

Ortografia z wyobraźnią. Klasa II Ćwiczenia

Ortografia z wyobraźnią. Klasa II Ćwiczenia

Halina Fajcht, Dorota Miązek

  • isbn: 83-7071-279-7
  • format: 205 x 292
  • klasa: II szkoła podstawowa
  • uwagi: Karty pracy do ksztalcenia zintegrowanego dla klasy II

  • inf. dodatkowe: Wyczerpany nakład
  • cena: 0.00



  • opis:

    Ortografia z wyobraźnią dla klasy II to 31 kart pracy zawirające ćwiczenia, które pomogą zapamiętać i utrwalić pisownię wyrazów z trudnościami ortograficznymi. Na kolejnych kartach ćwiczona jest pisownia wyrazów z ó, u, rz, ż, ch, h i spółgłoskami miękkimi. Na początku każdego zestawu znajdują się mapy umysłowe (mentalne), które porządkują wiadomości, ułatwiając zapamiętanie pisowni wyrazów z dana trudnością. Na końcu znajdują się karty z ćwiczeniami kształcącymi pisownię wyrazów ze wszystkimi wymienionymi trudnościami, tzw. miksy. Proponowane ćwiczenia są tak przygotowane, że uczeń nie tylko ćwiczy pisownię wyrazów, ale także wzbogaca słownictwo doskonali umiejętności czytania ze zrozumieniem, spostrzegania, analizowania, logicznego myślenia. Książkę uatrakcyjniają naklejki, na których przedstawiono m.in. podstawowe zasady pisowni polskiej. Ma to na celu przypomnienie uczniom zasad pisowni, zanim przystąpią do wykonywania ćwiczeń. Zasób ćwiczonego słownictwa odpowiada wymogom "Podstawy programowej" dla pierwszego etapu edukacyjnego zreformowanej szkoły. Z Ortografii z wyobraźnią mogą więc korzystać wszyscy nauczyciele, niezależnie od tego, jaki wybrali podręcznik i jaki realizują program. Wszystkie karty są perforowane, przystosowane do wyrywania w ustalonej przez nauczyciela kolejności. Mogą być przydatne do pracy na lekcjach podczas omawiania poszczególnych zasad pisowni, w domu do samodzielnych ćwiczeń oraz jako ćwiczenia sprawdzające. Karty zawierają zarówno ćwiczenia standardowe, jak też nowatorskie. Wszystkie uwzględniają możliwości rozwojowe dziecka dziewięcioletniego. Są tak skonstruowane, aby zaciekawić ucznia i pobudzić jego aktywność. Zapamiętywanie wyrazów z trudnościami ortograficznymi jest możliwe dzięki różnorodnym czynnościom, które uczeń wykonuje (rysuje, wykleja, uzupełnia, zestawia, kojarzy wyrazy z wymyślonymi przez siebie obrazami lub określonymi sytuacjami). Dziecko ćwiczy więc nie tylko poprawną pisownię, ale rozwija logiczne i twórcze myślenie oraz wyobraźnię. Zróżnicowany stopień trudności ćwiczeń umożliwi dużej liczbie uczniów osiągnięcie sukcesu w zakresie ortografii.



Kontynuacja zakupw